Sekarang ni kat tepi-tepi jalan banyak orang jual buah-buahan. Ada durian, ada manggis, rambutan, duku, langsat dll. Biasanya kat kampung banyak buah tapi tahun ni tak menjadi pulak. w.b. pun yang penting di Malaysia ni cukup mewah, kita bukan saja mewah dgn makanan malahan buah-buahan yg pelbagai jenis yg boleh diperolehi sepanjang tahun.

lagi satu berkenaan kempen bumi hijau yang pak Lah Lancar baru-baru ni. Baguslah tu…jd kalau sesapa yang ada laman sikit kat depan atau belakang rumah bolehlah tanam apa-apa yang patut. Tapi jangan jadi tempat bela ular sawa pulak. Yang dok berjiran tu..controllah sikit, Ada kekadang tu tanam pokok buluh hiasan dah jadi hutan simpan. Masuk rumah jiran pulak tu…cuba semak jiran-jiran anda…ada kan ? Trim lah sikit pokok buluh tu.