1. Kalo tersepak batu: Jangan terus bangun,
sebaliknyer anda baring dan terus berguling-guling hingga jauh dari perhatian
ramai…lepas tu baru
bangun bila takde orang nampak..

2. Kalo terjatuh beskal: cepat-cepat naik beskal
anda semula dan jatuhla lagi sehingga berkali-kali supaya orang
ingat anda saje-saje
buat lawak…

3. Kalo terjatuh tangga: terus bersilat seolah-olah
anda dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus…

4. Kalo terjatuh dalam longkang: pungutlah sampah
yang ada sambil marah-marah dengan suara yang kuat, pasti orang
menyangka anda seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan….

5. Kalo jatuh ketika nak naik bas: jeritlah
kuat-kuat..”oii !! apa tolak-tolak ni?”
walaupun tiada orang di blakang anda….

6. Kalo terjatuh di dpn bus stop: terus buat-buat
pengsan sehingga ada orang membantu anda..kalo takde..baring terus sampai
malam dan takde orang lagi kat bus stop tu…haa…ni lah masa
sesuai untuk bangun semula….

7. Kalo jatuh tergelincir kat lantai licin: tarik la kawan (atau
sesiapa yang ada kat sebelah anda) untuk jatuh bersama-sama
supaya tak lah anda sorang je yang dapat malu…ye tak?….